برخی تغییرات در قیمت خودرو را همچنان متاثر از نوسانات ارزی میدانند. قیمت خودرو هفته گذشته با افزایش جزئی همراه بود. کارشناسان پیشبینیهای متفاوتی از قیمت خودرو در بازار روزهای آینده دارند. یکی از عوامل تأثیرگذار در روند قیمت خودرو در ماههای آینده حذف قرعهکشی از عرضه برخی محصولات است. آخرین قیمت خودرو در بازار را در جدول زیر مشاهده کنید.
به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس معاملات انجام شده امروز (۱۳تیر ۱۴۰۱) قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز با کاهش همراه بوده است.
مدل خودرو | قیمت (تومان) |
سمند LX (ساده) | 285.000.000 |
سمند LX (ساده) 1401 | 302.000.000 |
پژو پارس (LX ) 1401 | 372.000.000 |
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) 1400 | 293.000.000 |
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) 1401 | 301.000.000 |
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (ساده) | 355.000.000 |
پژو ۲۰۶ صندوقدار (v8(1400 | 370.000.000 |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک (1400) | 608.000.000 |
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) 1400 | 386.000.000 |
تندر90 E2 | 475.000.000 |
رنو تندر پلاس اتوماتیک | 610.000.000 |
تارا اتوماتیک 1401 | 590.000.000 |
رانا پلاس (1401) | 300.000.000 |
دنا معمولی (رینگ فولادی) 1400 | 385.000.000 |
دنا معمولی 1401 | 400.000.000 |
دنا پلاس دندهای توربو 1400 | 475.000.000 |
هایما s7 توربو پلاس | 925.000.000 |
سایپا ۱۱۱ | 204.000.000 |
سایپا ۱۳۱ | 183.000.000 |
ساینا 1400 | 205.000.000 |
تیبا (رینگ فولادی) 1400 | 187.000.000 |
تیبا ۲ (رینگ فولادی) 1400 | 197.000.000 |
شاهینG (1401) | 375.000.000 |
کوییک دنده ای 1401 | 215.000.000 |
کیا سراتو ۲۰۰۰ (آپشنال) | 1.190.000.000 |
ام وی ام 315 هاچ بک | 475.000.0000 |
ام وی ام X22، دنده ای اسپرت اکسلنت (1400)
|
580.000.000 |
قیمت خودرو هفته گذشته به دلیل امضاء نشدن تواقنامه برجام، با افزایش جزئی همراه بود. در این هفته نیز به نظر نمیرسد کاهش قیمتی در راه باشد.
به گزارش تجارتنیوز، قیمت خودرو صفر داخلی در روز یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.
قیمت خودرو صفر داخلی امروز یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:
پراید ۱۱۱ به قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش میرسد.
پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان عرضه میشود.
دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ شش میلیون افزایش قیمت نسبت به روز گذشته داشت. این خودرو هماکنون در قیمت ۵۰۷ میلیون تومان در بازار کشور موجود است. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۰۲ میلیون تومان رسید.
تیبا هاچبک پلاس هماکنون با نرخ ۲۱۱ میلیون تومان معامله میشود.
پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ با چهار میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۳۰۳ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور با سه میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، تا نرخ ۳۵۸ میلیون تومان پیش رفت.
پژو پارس اتوماتیک، بر قله ۴۷۵ میلیون تومان ایستاد.
تارا اتوماتیک امروز در بازار چهار میلیون افزایش داشت. این خودرو امروز به قیمت ۵۹۴ میلیون تومان خرید و فروش میشود.
فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارتنیوز گفت: از هفته گذشته خودروها در بازار به دلیل امضاء نشدن تواقنامه برجام، با افزایش قیمت جزئی همراه بود. البته در این هفته نیز به نظر نمیرسد کاهش قیمتی در راه باشد. اگر افزایش قیمتی نیز اتفاق بیافتد، جزئی است.
او توضیح داد: وزیر صمت اعلام کرد که سال آینده خودروهای اقتصادی وارد بازار میشوند. اما به نظر نمیرسد این وعده نیز مانند وعدههای دیگر وزیر تحقق یابد. تا زمانی که این صحبتها و وعدههای خودرویی عملی نشود، تاثیری در بازار و قیمتها ندارد.
نوسان قیمتی در بازار خودرو کشور مجددا آغاز شد. کارشناسان این صنعت پیشبینیهای متفاوتی از قیمت خودرو در آینده دارند.
به گزارش تجارتنیوز، نوسان قیمتی در بازار خودرو دوباره از سر گرفته شد. کارشناسان پیشبینیهای متفاوتی از قیمت خودرو در بازار روزهای آینده دارند.
کاظم محمدی نیکخواه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارتنیوز در رابطه با توقف عرضه خودرو در بورس کالا گفت: تمام این اقدامات یک نوع درمان موقت است. وضعیت موجود به دلیل شرایط اقتصادی نابسامان کشور است. تا زمانی که نابسامانی ارزی و اقتصادی کشور و مشکلات عرضه و تقاضا حل نشود، مشکلات بازار خودروی کشور برطرف نمیشود.
اما عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو به تجارتنیوز گفت: خبر ابلاغ شدن قانون واردات خودرو به دولت مانند سایر اخبار واردات، حرفهایی است که به صورت ضد و نقیض گفته میشود. اما این حرفها بازار را بیش از قبل در رکود میبرد. به نظر میرسد در روزهای آینده شاهد افت قیمتها هستیم. این اخبار شاید کاهش ثبتنام خودروهای داخلی را نیز در پی داشته باشد. زمانی میتوان به طور قطع در رابطه با قیمتها صحبت کرد که تعرفه واردات خودرو مشخص شود. اما به طور کل اخبار منتشر شده از واردات مثبت است. اما تاثیری که که در بازار دارد، در کوتاهمدت تشدید رکود است.
مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو در پاسخ به این سوال گفت: سامانه یکپارچه، تفاوت خاصی با قرعهکشی خودروسازان ندارد. قرار بود وزارت صمت دخالتهای خود را در صنعت خودروسازی کشور کاهش دهد اما حال قرعهکشی نیز به وظایف آن اضافه شد.
او توضیح داد: با این اقدامات وزارت صمت، تنها وضعیت این صنعت و بازار بدتر میشود. با این شرایط، هیچ یک از اهدافی که وزارت صمت برای کنترل قیمتها مشخص کرده بود، تحقق نمییابد.
بازار دلاری قیمت خودرو
البته برخی نیز تغییرات در قیمت خودرو را همچنان متاثر از نوسانات ارزی میدانند.
حمیدرضا حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودروی مشهد در گفتگو با تجارتنیوز گفت: قیمت خودرو در روزهای گذشته به دلیل نوسانات قیمت دلار، دچار تغیراتی شد و بازار با نوسان قیمت نسبتا کمی مواجه شد.
رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودروی مشهد افزود: اگر نرخ دلار به این نوسانات خود ادامه دهد، پیشبینی میشود قیمتها نیز در روزهای آینده صعودی باشد. اما اگر نوسانات قیمتی دلار کنترل شود، ممکن است افزایش قیمتها نیز متوقف شود.
پیش بینی قیمت های خودرو در تابستان 1401
کارشناسان صنعت خودرو پیشبینیهای متفاوتی را در مورد روند قیمت خودرو در ماههای آینده مطرح میکنند. ولی متأسفانه نظرات مختلف، همگی به یک امر محتمل اشاره دارند؛ افزایش نوسان در بازار و گرانی خودروها.
یکی از عوامل تأثیرگذار در روند قیمت خودرو در ماههای آینده حذف قرعهکشی از عرضه برخی محصولات است. معاون حمل و نقل وزارت صمت چندی پیش وعده داد که تا پایان شهریورماه، بیش از ۵۰ طرح فروش مختلف در سامانه تخصیص یکپارچه بدون قرعهکشی ارائه میشود. ولی به سبب رکود حاضر در بازار، حذف قرعهکشی میتواند نوسان قیمت را افزایش دهد. البته این نوسان بستگی به شرکت سازنده و میزان تقاضای آنها دارد.
اگر میزان تقاضا با عرضه همخوانی داشته باشد، میتوان امید به ثبات قیمت داشت. هرچند این ثبات قیمت با توجه به افزایش هزینههای تولید، ماندگاری چندانی ندارد. در شرایط فعلی حتی اگر قیمت ارز ثابت بماند، باز هم هزینههای تولید از یک روند صعودی پیروی میکند و درنتیجه نوسان قیمت در بازار در پی افزایش شدید قیمت کارخانه ای خودروها، شدت مییابد.
یک کارشناس دیگر، روند قیمت خودرو در ماههای آینده را وابسته به اختلاف بین میزان عرضه و تقاضا میداند. تا زمانی که عرضه و تقاضا فاصله زیادی با یکدیگر داشته باشند، نمیتوان به کاهش قیمت خودرو امیدوار بود. در حقیقت عدم تعادل بین عرضه و تقاضا مهمترین مشکل بازار خودرو به حساب میآید. تنها با حل این مشکل، نوسان بازار را تا حد زیادی تحت کنترل درآورد.
پیشبینی آخر درباره روند قیمت خودرو، به اخذ مالیات از دلالان مربوط میشود. دلالان قدرت زیادی در بازار دارند و اخذ مالیات از آنها میتواند موجب افزایش قیمت خودرو شود. چون آنها ممکن است برای جبران پول از دست رفته، خودرو را با قیمت بالاتری به خریدار بفروشند و همین امر موجب تنش در بازار و افزایش غیرموجه قیمتها میشود.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
علی میرزابیگی، در گفت و گو با «روزنامه جامجم»:
«جامجم» روشهای مواجهه با کودکان در فضای مجازی و ضرورت سواد رسانهای بزرگترها را بررسی کرده است
درگفتوگو با دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور بررسی شد